Jag föll för näcken!

(null)

Stopp! Stopp! Vänd!
Han är van vid det där, mannen min. 
Plötsligt ser jag nåt som måste utforskas närmare och den här gången skyllde jag på en skylt där det stod: Sagostig.
I själva verket hade jag ju fått syn på en naken karl som satt och spelade fiol vid forsen! Inte för att jag är så speciellt förtjust i fiolspel (sedan jag bodde med kusin Eva en sommar, då hon var nybörjare på fiol och övade idogt) men Näcken finner jag desto intressantare.
Att åka bil längs Vildmarksvägen är ren och skär lycka, åtminstone för mig. Ja, Staffan håller med och tur är väl det, annars hade jag ju varit tvingad att köra bilen själv och det har jag verkligen inte tid med. Mina sinnen har fullt upp med att hinna lagra allt så att jag kan ta fram minnena när vintern känns tung.
Jag tror att jag ska försöka med en prenumeration på en tur varje sommar. Man upptäcker ständigt nya saker. En toalett, till exempel, när man är på rundvandring i Fatmomakke och nöden slår till. Jag har nog bott i Fatmomakke i något tidigare liv, känns det som, men då fanns det ingen toa på det stället som det i dag finns. Vad jag minns ....
Men nu är jag hemma i Selsfors, vid Skellefteälven. Och här skulle jag springa för livet om jag såg - och hörde - en naken karl spela fiol! Här i byn finns det en annan sorts sagofigurer; mystomtar, ordentligt klädda och ingen spelar fiol. Bara nu inte tomten A får nån ide’, han får nämligen sådana ibland. Men jag hoppas, och tror, att han innerst inne är en omtänksam person, han har ju faktiskt dragit ner på antalet bilder på sina bara fötter på sociala medier 🥴

Kommentarer
Postat av: Ima

Oj Du underbara lill precis vad jag behövde just nu

2019-08-03 @ 16:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0