Utsikterna för morgondagen är. . .

(null)

. . . svaga men i nordöstra hörnet måttliga. Om man ställer sig på en stol.
Men hörru, vädret, vad är det med dig? Du velar ju som den värsta politiker. Ena dagen är det klart, men kyligt. Andra dagen är allting på plus och man anar ljusare tider. Men då, just då, smäller det till igen och allting fryser. Det blir osäkert vilken väg man ska gå för att inte halka åt ena eller andra sidan. När utsikten att se längre fram än näsan räcker, anas på förmiddagen, kan det vara hur frostigt som helst och bara mörker i sikte på eftermiddagen.
Hur ska du ha det, vädret? Bestäm dig nån gång!
Om det snöar på bilar som står ute, brukar man kunna sopa av dem. Nu måste man ha rödsprit och rakblad för att få rutorna rena. Snön har nämligen hunnit smälta och bildat ett ispansar på hela bilen. Under natten! Samma natt som det snöat flera decimeter och som lagt sig på bilarna.
Jag tror de har en regeringskris där uppe, där vädrets makter sitter.
Det får vara slut med det nu! Bestäm er, kom överens med allas bästa för ögonen. Det är ju alla vi som går här på jorden som drabbas. Inte ni, ni har ju en egen värld att leva i.
Ja, jag vet inte hur det här ska gå. Jag hoppas bara att det slutar. Nån jävla ordning får det väl ändå vara. Va? Var det en politiker som sa så? Ja visst ja, så var det, det borde jag ju ha begripit. Det kunde självklart inte ha varit nån beslutsfattare. Sådana verkar inte tro på ordning och reda. Som vädergudarna, till exempel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0