Fort var’e gjort 💹

(null)

Detta Ă€r en nĂ„got förenklad kartbild över KnĂ€red, en ort i i Halland. Eller sĂ„ inte. Det kan ocksĂ„ vara en bild pĂ„ mitt högra knĂ€. I gĂ„r var det i fokus!
Jag fick en Äterbudstid pÄ ortopeden sÄ det blev snabba ryck. Turligt nog var Staffan hemma pÄ förmiddan sÄ han kunde bÄde skjutsa mig och vara mitt moraliska stöd. NÀr vi kom in i vÀntrummet hörde vi upprörda röster som berÀttade om nÄn som hade vÀntat i tvÄ timmar och som gav upp och Äkte hem. Vi tittade pÄ varann och insÄg att vid en lika lÄng vÀntetid för mig, kunde inte Staffan vara kvar och bistÄ mig. Jobbet kallade.
Jag hade tid klockan 11.20. Klockan 11.20 blev jag vĂ€lkomnad in! TrĂ€ffade en trevlig lĂ€kare som sammanfattade min knĂ€historia men jag var tvungen att protestera nĂ€r han pĂ„stod att jag hade ramlat och slagit knĂ€t tidigare, nĂ€r jag var liten. "Nja, sĂ„ liten var jag vĂ€l inte, det var för tvĂ„ Ă„r sen och jag tror faktiskt jag Ă€r lite mindre i dag . . ."
Sen skulle jag ta av mig byxorna och lÀgga mig pÄ britsen. DÄ kom han loss minsann. Jag försökte gnÀlla sÄ lite som möjligt men det var omöjligt.
DĂ„ fick jag klĂ€ pĂ„ mig och sĂ€tta mig för att fĂ„ höra domen. "Du tycker sĂ€kert att tvĂ„ mĂ„nader Ă€r en lĂ„ng tid", sa han och jag höll livaktigt med. "Det gör inte vi", fortsatte han och jag undrade om det var en lĂ„ngsemester han sĂ„g fram emot. "Ett skadat knĂ€ behöver minst sex mĂ„nader för att lĂ€ka". Vilket han pĂ„stod att det skulle göra. Efter en beskrivning pĂ„ en eventuell operation med sövning och brutala Ă„tgĂ€rder i knĂ€t, höll jag med honom. NĂ€r det senare visade sig att det ju faktiskt Ă€r TRE mĂ„nader sedan jag gjorde mig illa, ja, dĂ„ sĂ„g jag ljuset i tunneln. Bara tre mĂ„nader kvar av sjĂ€lvlĂ€kning, i stĂ€llet för fyra!!
Livet lekte. Parkeringen kostade tre kronor.
I dag Àr det vÀrre. KnÀt visar sig frÄn sin sÀmsta sida efter gÄrdagens undersökning. Dessutom kunde jag inte motstÄ Staffans förkylningsbaciller sÄ nu Àr jag dÀckad. Och det knÀvligaste Àr att jag hÄller pÄ att fÄ feber. Det hade inte han.
Och det enda jag lÀngtar efter Àr dubbla Mariekex med smör, doppade i te. NÄgra sÄna finns inte i det hÀr skafferiet. De innehÄller ju socker.
Matilda, fysio, du hade rĂ€tt. "Kroppen", favvonapraPRATERN, du skulle haft rĂ€tt om jag gett dig chansen. Jörgen, kiropraktor för AIK, du skulle ha sett till att jag var spelklar nĂ€r SHL börjar om. Och ortopeddoktorn, tack för att du rĂ€knade fel, du fixade ett nytĂ€nt hopp hos mig. Och jag fĂ„r gĂ„ litte lagom. Och cykla!
Det kunde ha varit vÀrre.

Kommentarer
Postat av: Ima

Men kÀra var det sÄ illa med knÀet har jag ju inte
förstÄtt, men sÄ bra att det finns ett ljus i mörkret att se fram emot,stor kram

2019-05-09 @ 16:46:35
Postat av: Karin

Men sÄ jobbigt för dig Maude. Hör av dig om du behöver support av nÄt slag nÀr Staffan jobbar. TyvÀrr har jag ingen bil, men Àn sÄ lÀnge kan jag cykla. Kram, kram!

2019-05-10 @ 12:53:26
Postat av: Anonym

Marie finns vÀl att köpa, jag kan skicka i last till
Bara Du blir glad o tÄlmodig,stora kÀnslokramar
allt Àr lite upponer hÀr ocksÄ bara ha is i
Du vet, allt löser sig till sist
Lite konstig svenska var det , som vanligt

2019-05-10 @ 15:28:51

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0