Nu är det krig!! Trast me.

(null)

Varje morron ligger mina utplacerade troll på marken i Trollbacken. Innan jag går och lägger mig på kvällen, kollar jag så att tre av dem står på stubben och ett bredvid. Precis som det är tänkt att vara.
Men på morron . . . Samma elände. Jag har beskyllt harar, hundar, herrar, i princip allt som går att misstänka. Nu vet jag! Det är fuskbyggarna!
I morse tog jag dem på bar gärning och rusade ut som den värsta Arga snickaren. Då satt dom redan i en björk och hånkraxade. Sabla marodörer!
Jag ska ta ett snack med deras släkting, koltrasten, som sjunger så fint för oss, och be honom tala förstånd med dem. Om de överhuvudtaget har nåt. Tillåt mig tvivla.

Nyss hörde jag också en liljekonvalj ropa: Huka er! Nu kommer han igen!
Varningen gäller, som du säkert förstår, maken som kör gräsklipparen/uppsamlaren helt utan pardon. Han är koncentrerad både framåt och bakåt för att se så att det funkar. En liten liljekonvaljkulle får inte stoppa framfarten och, förresten, "nog kommer dom igen".
Ska jag satsa en slant så blir det hellre på fuskbyggarna. Dom kommer garanterat igen. Trast me.
(null)
Stackare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0