Löven, löven och Löve’n

(null)

Jo, det är knepiga tider nu och allt beror på stavningen.
Den stavning som dominerar mitt liv just nu är löven med gement l. De fantastiska, underbart vackra löv som sitter i träden och ändrar färg för varje dag och som, när de känner sig nöjda, singlar ner mot marken där de möter andra singlar i alla höstens färger och bildar en otroligt tjusig matta. Den matta som man på våren svär ve och förbannelse över.

På tal om det så finns det ett hockeylag som kallas Löven. Versalt L. Egentligen heter det ju Björklöven men det passar inte in i rytmen på de ramsor som AIK-fansen har skapat som en ohyllning till lillebror. Här i stan får man inte säga att man gillar Löven men jag undrar: kan jag inte få tycka om Lövens tränares dialekt i alla fall? Den låter så trygg.

Så har vi till sist Löve’n då. Attackerad från alla håll och kanter. En liten frist fick han när en del andra partiledare drog iväg på party i utlandet. En, som var bjuden?, valde att stanna hemma och "ta sitt ansvar". Japp, hon heter Lööv. Men hon får ändå inte vara med i min lövhög, därtill har hon för avancerad stavning.
Som sagt, Löven, löven och Löve’n riskerar alla att krattas bort när deras glanstid är över. Vem eller vilka blir först?

PS. Den superfina ljuslyktan som passar så bra till duken har vi köpt hos Susanne på Hemmafröjd i Byske. I lööööv it! 🧡🍁

Kommentarer
Postat av: Anonym

Underbara syster min

2019-09-24 @ 18:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0