Jisses så sportig jag är!

(null)



En synonym till sportig är "lämplig för sport". Det sägs inte mer preciserat på vilket sätt man är lämplig. 
Trots ett krånglande knä är jag väldigt lämplig för sport och inte vilken sport som helst! Skidåkning, störtlopp, skidskytte, hockey, fotboll, handboll och tennis. Bland annat. Allt behärskar jag. På en enda helg! Det är en bra helg. Även om mannen arbetar.
En sport som jag hindras att utföra är gång. Det är för halt och dessutom skulle jag ju tvingas gå ut. Och lämna TV-n! Det har jag varken tid eller lust med.
Det finns fler faror med att lämna soffan än att ramla. Man kan träffa folk som bär på smittor av olika slag. Magsjuka, till och med vinterkräkvarianten, förkylning, influensa och andra otrevligheter som skulle kunna inverka på mitt sportande.
Jag sköter mig som det värsta proffs. Mat och dryck på bestämda tider, vila mellan varven, uppladdning, magiska ritualer (inför hockeyn), peptalk med mera. Allt utförs på soffan. Förutom de av nöden tvingade aktiviteterna. Förstås.
Hockeyn är absolut viktigast och nu har det inneburit problem. Skellefteå AIK är och förblir prio ett i alla lägen men nu har Bert ställt till det. Våran Bert tränar numera Linköping, vilket får till följd att jag måste se och heja på LHC i alla deras matcher. Jaha, förutom mot AIK då såklart, då blir Bert motståndare och jag  hatar! Fast bara temporärt och pyttelite.

Så kom inte och säg att jag inte sportar! Och kom inte och säg att jag inte håller hjärnan i trim. Det är en massa tider och kanaler att hålla reda på. Och jag är en fena på att hantera fjärrkontrollen. Inte som svågern förstås, i jämförelse med honom är jag en glad amatör. Det skyller jag helt och hållet på mitt krånglande knä.

Kommentarer
Postat av: Ima

Hemma o skall utföra samma syssla som Du nu
efter att ha sprungit på stan i flera timmar
det var +1 i morse nu +4 sol o lungt, det var
faktiskt underbart att vandra o få tyräningsvärk
högt upp i ryggen bakom skulderbladen, men
jag skall bara inta soffan, heja De våra
kram
Ima

2020-01-25 @ 13:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0