Elden gör mig lugn - det behövs!

(null)

Från brännande sol och ett värmerekord på 34 grader till hällregn och 9 grader, det är svensk sommar det!
Skönt att nånting är som vanligt när mycket annat är åt fanders. Ursäkta uttrycket men jag har faktiskt värre saker att säga när behärskningen släpper.
Om vi skulle ta och avhandla det här med Corona först. Världen drabbas av ett farligt, potentiellt dödligt virus och ingenting blir sig likt. Det vet vi alla.
Människor delas upp i grupper, unga äldre, äldre äldre och artister. De två förstnämnda grupperna får hårda restriktioner för att undkomma smittan, medan den sistnämnda får miljoner för att inte lida ekonomiskt på grund av inställda bokningar. Trots egna tillgångar värda miljoner. 
Unga äldre och äldre äldre får sitta hemma och se repriser och filmer från 40-talet på TV, utan ett öre i ersättning.
Hur många har blivit arbetslösa på grund av pandemin? Många! Utan miljontillgångar att luta sig emot. Hur mycket betalar staten till dem för inställda "gig"? Det var en retorisk fråga, vi vet alla svaret på den.
Och nu ökar antalet insjuknade i Japan. På grund av att vuxna, mellan 20 och 30 år, inte orkar vänta på att få gå på nattklubb och roa sig. Va?!
Vi vill träffa våra barn och barnbarn. Kramas och busa. Vara nära. Men vi har insett faran och att om alla tar sitt ansvar så kommer en dag när vi kan det. Fatta det!!
Sen, detta tjat om färger. Svarta, vita, gula, röda, bruna med flera. Just för tillfället är jag inte vit, jag är brun. Efter de många varma, soliga dagarna är det många som är röda också. Men de är ändå samma människor som förut. Det är inte färgen som gör människan, det är människan själv. Fatta det!!
Så jag sitter här vid brasan, blir lugn och varm. Och nästa år ska vi visst få sänkt pension.
När man är, en glad pensionär . . . 🎶

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0