Det blir mindre skrämmande om jag ger dem andra namn

(null)

Jag vet att de varnade för kraftiga regn- och åskskurar i dag men att det skulle bli så här farligt, trodde jag inte.
Först kom åskan, sen blixten och en sekund senare vräkte regnet ner. Och övergick i hagel.
Åskar Muller, Blixten McQueen och Rain Man.
Jepp, genast har jag eliminerat skräcken och obehaget.
Liiite grann kan ju också närvaron av trygghetsfaktorn Staffan inverka på min tuffare attityd. Tidigare var jag tvungen att förlita mig på "åskbilen", dvs kanonkulan, men nu har jag två bilar och en man så jag borde kunna känna mig trygg.
Jag har också hävdat att stugan ligger så pass nära en kraftstation, så om blixten väljer att gå ner, gör den det just där. Tills stuggrannarnas flaggstång plötsligt gick av och föll under ett åskoväder! Dålig tajming för mig att marknadsföra min teori, insåg jag.
Annars gillar jag att vara tvärsäker. Men numera försöker jag låta bli att torgföra mina slutsatser och åsikter, vilket inte alltid är så lätt, ska jag säga. Men när det gäller en viss skådis, viker jag mig inte en tum, Lilian! Inte heller att fullmånen orsakar vakonätter. Eller det felaktiga i att AIK släppte Pudas. Och Linkan. För att inte tala om Hadelöv. . . Men sådana självklara saker pratar jag inte om.
Jimmie däremot! Om honom kan jag prata länge. Där är jag bombsäker. Det vore en ren naturkatastrof att inte tillvarata den urkraften. Tro mig!
Om annat som jag är tvärsäker på; take it or leave it. 😉


Kommentarer
Postat av: Ima

Säger bara underbara Du, älskar Dig

2020-06-03 @ 11:37:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0