Alla dessa älskade S

(null)

Sommar. Sill. Sol. Syster. Svåger. Skratt. Staropramen. Surr.
Jaså, tänker nu någon, hon räknar inte upp S som i Staffan, och skrattar skadeglatt.
Nej, jag skriver nu om sommar-S och han är en åretruntare, tack och lov.
Som de flesta, som känner mig, vet så älskar jag att åka bil. Och att göra Små Stopp på olika platser. Att bila sträckan Selsfors-Stockholm innebär många sådana. Visserligen hade vi "bråttom" att komma ner till Årsta havsbad men några kortare Stopp kunde vi unna oss.
Längs E4:an finns inte många oupptäckta Smultronställen så Staffan kunde i lugn och ro ställa in farthållaren på tillåten hastighet, plus tre. Lite wild and crazy får man ju lov att vara!
När vi åkte hem, efter Sex (hoppsan!) dagar, körde vi på vägar en bit in i landet och tog det lugnt. Det är Semester det! Att till och med unna sig en övernattning på hotell, känns som en Storlyx. Jag säger bara: hotellfrukost! Ja, förutom det där stället i Norge då, där de hängde "en påse på döra klocka syv", innehållande två Festis, två mjukmackor och två päron. Efter den missen kollar jag alltid noga vad hotellet har att erbjuda, innan vi bokar.
Nu är vi hemma i Stugan igen och efter några dagars tokblåst och kyla, kom Sommaren tillbaka.
Och tänk, snart är det förhoppningsvis fritt fram att krama barnbarnen igen. S som i Stor Saknad som förbyts i Sprudlande Salighet.
Snart Så.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0