Min karl - my Car

(null)

Tillsammans utgör de en oemotståndlig frestelse för mig. De två kan nämligen bilda nåt av det bästa jag vet: en biltur med kaffekorg!
Att höra en morgon: Har du några speciella planer för idag? innebär att jag, om jag skulle ha haft några, genast lägger dem långt åt sidan. Jag vet nämligen vad som kommer om jag svarar "nej, hurså?"
Då säger han "jag tänkte att vi kanske kunde ...."
Längre kommer han inte förrän jag är i full färd med att göra i ordning en kaffekorg med mackor och sånt man behöver till en biltur med picknick.
Under tiden kollar han kartan över Västerbottens alla småvägar (hej Norran, det är dags att ge sina prenumeranter en ny karta, gärna uppdaterad och inplastad) och när han har hittat en lämplig dagstur mot obesökta trakter, är han klar. Jag också!
Varenda meter, kilometer och mil njuter jag. Överallt ser jag sånt jag aldrig sett förut. Det kan vara en knotig tall, en sjö, en skogsfågel, ett ödehus med sin historia, en sönderrostad liten traktor, ett älgtorn med blommiga gardiner, det finns alltid en massa nya intryck som blir till minnen. Och så plötsligt finns den där: Den perfekta fikaplatsen!
Vi sätter oss, dricker kaffe, äter mackor, pratar och skrattar. Ren och skär lycka.
Vi har tagit oss en semesterdag mitt i semestern!
Hur underbart är det inte att kunna göra det 💞


Kommentarer
Postat av: Ima

Tack så härligt att följa med

2021-06-23 @ 07:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0