Nu är det gränslöst!


(null)


För ett år sedan:
I dag fyller han 17 år, mitt äldsta barnbarn. Han gav mig ett nytt perspektiv på livet när han sa: "Nu är det bara 18-årsgränsen kvar, sen finns liksom inga åldersgränser längre. Det är likadant att vara 19 som att vara 67 om man tänker så".

Nu finns det inga gränser längre. I dag är han 18. Jag ska fråga honom i morron hur han ser på saken.
Jag minns när jag själv fyllde 18. Mamma hade tårar i ögonen av glädje och rörelse över presenten som pappa överlämnade. Ett presentkort på tio körlektioner hos Jeff Lundgrens trafikskola. Tio lektioner? Ja, fler ska du inte behöva! Det var inte ett underförstått beröm, det var ett konstaterat faktum. Förstått! (Det borde ha varit ett frågetecken där men då känner du inte min far😉)
Men snäll var han och kostade på mig ytterligare två lektioner så småningom. Det kanske han gjorde efter det att jag berättat om frågan körskolläraren ställde under en tur: Vilket däck slits minst i en högerkurva?
Jag tänkte så det glödde i hårbotten och kom till slutsatsen: vänster bakdäck!
Feeeel, jublade han, det är ju reservdäcket förstås!
Nu är det, helt otroligt, mitt barnbarn som övningskör. Och mitt barn, hans mamma, har haft körkort i snart 25 år! 
Han har rätt, mitt barnbarn, det finns baske mig inga gränser längre.
Tiden, den går och går
I dag är snart i går
Och i morron är i dag
Jag hänger inte med jag 🤔





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0