Sur är bara förnamnet

(null)

Varje höst
behöver jag tröst
Nåt nytt som lockar mig till stan
när vi lämnar stugan
Kan vara en ny köksduk
som gjort mig "sjuk"
Eller en höstkruka från Palles
Ja, i princip alles.

I år flög min längtans fågel till nya påslakan.
Jag började söka på nätet. Det ska ju vara rätt färg, rätt kvalitet, rätt mönster, ja, helrätt helt enkelt. Sånt tar tid.
Men till slut! De absolut perfekta uppenbarade sig och jag skred till verket. Beställde och väntade längtande. Så kom då paketet som skulle lösas ut med en viss summa. Hemma öppnade jag en av förpackningarna och såg till min förtjusning att färger och mönster stämde. Men så sa Staffan plötsligt: Kolla, det är ju fullt med små hål i tyget!
Visst var det så. Små hål, lösa trådar och trådfel! Besvikelsen blev stor som ett hus.
Nåt sånt ville vi ju inte ha så jag la tillbaka allt i originalförpackningen och använde mig av returlappen som fanns med.
Så mejlade jag till kundtjänst om det som skett plus la till två frågor: Vad gör jag? Vad gör ni?
Inte mycket, visade det sig.
Efter några veckor kom ett kuvert.
Jag får tillbaka summan jag har betalt, MINUS 49 kr för returfrakten och MINUS 50 kr om jag löser in avin hos någon av deras samarbetspartners.
Gissa om citronen är förhållandevis söt jämfört med mitt sinnelag!
Om Klingel nu har levererat en undermålig produkt till mig, ska då JAG tvingas betala för det?? Jag säger på ren svenska: HELL NO!!
Hört talas om service? Goodwill? Renhårigt? Bra PR? Gott renommé? Inte det, nej.
Men sniket och nonchalant, är det bekant? Det borde det vara, Klingel, om ni behandlar alla era kunder så här.
Någon order från mig ser ni aldrig mer. Jag har inte råd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0