Kommer vår vår i år?

(null)

Jag har som tradition att tvivla. När snön ligger djup, gatorna är ishala och blåsten skär små sår i ansiktet de gånger man vågar sig ut. DÅ har jag litet hopp och mycket tvivel.
Vi har haft flera så kallade snösmockor denna vinter. Men norrlänningar klagar inte. Vi klär på oss, snyter bort istapparna som bildats i näsan och drar iväg på skotern.
DÅ har ni inte träffat mig. 
Jag fryser, bannar vädrets makter, har halsduk på mig inomhus, sitter under en filt, ser på TV och . . . (nu kommer det:) NJUTER!
Motsägelsefullt? Inte då. Det är på vintern som det är fullt legalt att vara inomhus och se på TV mitt på dagen. Sport, sport, sport, bara massor utav sport! Skidor på längden och utför, med bössa och utan, inomhusfriidrott och TADAA!! På kvällen HOCKEY! 
Då klär vi oss i Skellefteå AIKs färger, tänder ett stort ljus med AIKs klubbemblem på och kryper in under varsin filt, Staffans är svart och min är gul. Naturligtvis. 
Av vissa trista anledningar kan vi inte vara på plats i arenan och heja men jisses vad vi hejar här hemifrån! Grannen, vägg i vägg, har skaffat öronproppar, utan att vara det minsta irriterad på oss men ofta åker han iväg långt inåt landet och lyssnar till skogens sus, av helt okänd anledning.
På tal om hockey så vill jag nu knyta ihop dagens bloggbild med min längtan efter våren och det givna sambandet är förstås: Björklöven. Lika mycket som  jag längtar efter björkarnas löv, längtar Björklövens fans efter en plats i SHL. Skillnaden är väl att jag vet att min önskan slår in om ett par månader 😉

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0