Inte sitter jag och tittar på Truls på TV!

(null)

Det är sommar! Då sitter man ju inte inomhus, framför TV-n. Sa hon som inte kan se Max-kanalen i stugan.
I går tävlade Truls Möregårdh på Kanal 5 och då gick det ju jättebra både för honom att svinga racketen och för oss att beskåda. I dag var hästhoppning viktigare än Truls och vi.
Staffan hittade en rapportering på mobilen om hur det gick i pingismatchen som han vidarebefordrade till mej, som definitivt inte tittade på hästhoppning. 
Många tycker att det är alldeles för mycket sport på TV. Vaddå mycket? Och, ändå mer obegripligt, FÖR mycket. Däremot är det, enligt mej, för många kanaler som kostar pengar, FÖR mycket pengar. Hutlöst mycket pengar. Så jag får sitta i mitt hörn och tjura över att inte kunna se all sport som jag vill se. Äh, skit samma, som en av mina favoriter från Köping säger och rycker på axlarna.
Det finns ju annat man kan ägna sej åt. Vädret, till exempel. Men det gör jag inte. Det är i princip omöjligt att göra något åt, i alla fall. Precis som Kanal 5. Här, i stugan. Men gissa om vi har annat! Ingen kanal kan mäta sej med Skellefteälven. Så är det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0