I dag ska jag vara snäll

(null)

Men jag skulle kunna vara arg, sur, irriterad och rent av förbannad! Det mesta hindrar mej dock från att bli det.
Jag säger bara: vädret! Vansinnigt vackert med en stor sol som värmer gott på balkongen. Vi glömmer faktiskt att vi, troligen, har annat att göra än att dricka kaffe och smaka på den nybakta kakan som var lika god nu som när jag senast bakade en likadan för säkert typ tjugo år sedan.
Jag skulle också kunna vara arg på alla som heter Kindberg-Batra men vad lönar det sej? Det finns så många olika världar och hon och jag lever inte i samma.
Skellefteå AIK spöade Luleå i förrgår. Det var roligt. Till och med mycket roligt. Men - får jag egentligen tycka det? Jag, som inte ens går på hemmamatcherna? I många år gick jag på varje match men saker och ting kan ändras. Till exempel förmågan att gå i trappor. Och trappstegen i "Templet" har stooora mellanrum.
Att vi sen har införskaffat "alla" souvenirer som finns att köpas, betalar medlemsavgift, stör grannarna när vi kollar på matcher (och då menar jag inte bara grannarna i samma hus), och så vidare och så vidare, godkänns inte. Vi är inte på plats och stöttar! 
Och, tänk, jag håller med. 
Tack, ni som finns där och stöttar och hejar! Ni är guld värda 😉
I kväll är det dags igen 👍🏼. Framför TV-n. Med dåligt samvete. Men hellre det än att hela kroppen ska ha ont. 
Min salig far hade också ont i kroppen när han såg på hockey. Fastän han låg i soffan hemma och kollade på TV men han spände kroppen till bristningsgräns (soffans alltså) när det blev tokspännande. I motsats till mej lät han inte, aldrig ens ett litet grymtande av missbelåtenhet, hur befogat det än skulle ha varit. Tidigare under åren, när vi följdes till matcherna och såg dom live, kunde han armbågstackla mej så jag hade ont i flera dagar.
Det är lugnare nu, med min nya hockeykompis, det vill säga om man inte är den som bor vägg i vägg med oss. Men han är så snäll och säger bara, när vi ursäktar oss och frågar om han störs mycket: Nä, de ä ju kul att hör att ni lev. 
Han kommer från de stora viddernas landskap.
Men, för att återgå till rubriken "I dag ska jag vara snäll", så kan jag bara förtydliga med att erkänna att den rubriken satte jag i går.
I dag är en annan dag. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0